Ny ordre kan kun opprettes via Mobil platform. Skal ordre opprettes fra kontoret må dette gjøres som en bestilling, se: Opprette ny bestilling
Ny ordre kan opprettes fra Mobil på 2 måter;
Velg "Ny ordre" fra menyen, eller opprett ordre fra en eksisterende bestilling (aktivere ordre).
Alle bestillinger som er tildelt deg som jobbansvarlig finnes i listen "i arbeid" og er markert med blått i listen. For å konvertere en bestilling til ordre, åpne bestillingen i ordrelisten, velg "Aktiver", dette gjøres når jobben påstartes.
For å opprette en ordre uten bestilling:
- Velg "ny ordre"
- Finn kunde ved å søke i kundedatabase, eller velg "Ny kunde" dersom kunde ikke finnes
- Velg anleggsadresse eller velg "Annen anleggseier" og søk opp kunde som eier anleggsadressen
DETTE ER VIKTIG :
En ordre kan ha separat kunde og anleggseier, begge hentes fra kundedatabasen men anleggets eier er den som til slutt skal ha tilgang på dokumentasjon fra oppdraget. Når du aktiverer en ordre fra en bestilling er dette ferdigvalgt i bestillingen, men oppretter du ny ordre uten bestilling velger du dette trinnvis underveis i ordrebehandlingen.
Dersom kunde ikke eier anleggsadressen det jobbes på skal "Annen anleggseier" hukes av i listen over adresser som kommer opp, velg deretter riktig anleggseier fra kundedatabasen. Finnes ikke den kunde som eier anleggsadressen, velg "Ny kunde" og fyll inn kunde data.
Alle anleggsadresser lagres på anleggseier, og nye adresser som opprettes blir tilgjengelig for valg neste gang.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.