Man har mulighet for å sette ulike nivåer på brukere, f.eks Firma administrator, Firma superbruker, normalbruker eller minibruker. Dette vil bestemme hvor mye den enkelte bruker har tilgang på. Man kan når som helst endre en bruker til en annen brukertype ved å redigere brukerens profil.
Noen definisjoner, listen er ikke uttømmende :
Firma administrator :
Tilgang på firma innstillinger som f.eks. redigere firmainformasjon, sette priskalkyler, laste inn rabattfiler osv.
Tilgang også som superbruker
Tilgang også som normalbruker
Firma superbruker :
Tilgang på brukere innstillinger for alle brukere
Tilgang også som normalbruker
Normalbruker :
Dette er den typiske brukeren i en bedrift, det meste av tilganger defineres via brukere innstillinger
Minibruker :
Mindre tilgang enn normalbruker, dette kan være f.eks. innleid personell, prosjektbrukere eller lærlinger man ikke ønsker å gi full tilgang. Eksempel på begrensninger er;
- ikke tilgang på ordreoppslag annet enn egne ordrer og deltagerordrer
- ikke tilgang på ordrebestillinger annet enn tildelte bestillinger
- ikke tilgang til å opprette nye ordrebestillinger, kun ny ordre via mobil hvis denne brukerkode er aktiv
- ikke tilgang til kunderegister unntatt søk hvis bruker har lov å opprette nye ordrer, kun mobil
- ikke tilgang til multiplukk varesøk unntatt på ordre
- ikke tilgang til bedriftens intranet dokumenter
- ikke tilgang til all funksjonalitet i IKK modul
Merk at ikke alle brukerinnstillinger gir noen effekt ved minibruker da enkelte tilganger begrenses på systemnivå.Vi forbeholder oss retten til å endre standard systemtilganger på ulike brukertyper uten varsel.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.